Historien om LifeWave begynder for næsten 20 år siden. Det hele begyndte med passionen og visionen fra en mand som hedder David Schmidt.
David var blot otte år gammel, da hans forældre tog ham med for at se værkerne fra Thomas Edison. Dette var en oplevelse der ville ende med at definere både hans karriere og personlige liv. Fra den dag vidste han, at han ønskede at blive en opfinder.
Som mange andre succesfulde visionære, begyndte det meste af Davids iværksætterrejse fra hans hjemmekontor, hvor han udviklede prototyperne til LifeWave plastrene.

David Schmidt ved at udvikle nye produkter

Davids mål var at øge energiniveauerne i menneskekroppen, uden brug af skadelige medikamenter eller stimulanser. Dette resulterede i et ægte gennembrud inden for produktinnovation – en livsforvandlende teknologi der kunne stimulere nerver og punkter på huden, for at producere vedvarende energi og øget udholdenhed. Disse oprindelige anstrengelser førte til udviklingen af de første plastre prototyper – Energy Enhancer – samt skabelsen af LifeWave produkterne i 2002. Det samme år ansøgte David om patent på hans nyskabende, plasterteknologi som virkede via infrarød lys (intet materiale kommer ind i kroppen). “Disse tidlige udviklings år var både spændende og udfordrende, men jeg havde altid troen på det”, sagde David.

“Jeg vidste dybt i mit hjerte, at jeg skabte noget der i bogstavelige forstand, kunne ændre folks liv over hele verden.”
I løbet af de næste to år oprettede David produktionen, udførte kliniske studier samt omfattende markedsforskning. Han begyndte også at opbygge hans kontakter og blev præsenteret til vores nuværende direktør for Sundhed og Videnskab, Dr. Steve Haltiwanger. Sammen arbejdede de hurtigt med at etablere troværdighed i de videnskabelige kredse.

Produkterne fik hurtigt momentum blandt atleter, trænere, akupunktører og læger, hvilket var med til at danne base for verdensomspændende anerkendelse. De første kliniske studier blev udført i 2003 på Troy University og Morehouse College, hvilket satte standarden for LifeWave’s engagement, når det kommer til at udføre en seriøs forskning for at fremvise produktets effektivitet.

Næsten 20 år senere er det tydeligt, at Davids vision var profetisk, idet LifeWave produkterne nu sælges i mere end 100 lande verden over og har fabrikker i hele verden.